söndag 27 juni 2010

Sillkungen

Trött, trött trött.

Upp 5.30 i dag, köra 45 mil till Lysekil med stopp i Göteborg för att hämta upp silikon. En Whopper på Burger King fick bli lunch och till Lysekil kom vi (Nea - äldsta dotter - och jag), kvart i ett.

Sen dess har jag stått och kladdat med lera och sillkung fram till vid pass sex på kvällen. Nu ligger det hela i frysen för att alla märken ska gå ut. Upptining sex i morgon bitti (o,pina) och sen ska den visas för allmänheten (pengar ska tjänas på havets hus, jojo, jojo). Nea och jag fick ett gott skratt, för i omklädningsrummet på havets hus hängde en - tro det eller ej - sillkungsdräkt!!! Tobias som jobbar där berättade att de får gå runt med den två gånger varje dag. Små barn brukar bli livrädda när sillkungen kommer och hälsar...

Efter visningen är det äntligen min tur, på med silikon och glasfiberkappa. Det kan bli en hårig historia, om firren inte tinar i tid så blir det nattjobb. På tisdag måste den nämligen vara klar, eftersom Göteborgs Naturhistoriska tar semester sen.

Det franska filmteamet har hängt mig över axeln hela dan och vi blev inte av med dem sen heller - de åt på samma restaurang som vi. Ändå verkar restauranger vara en av de saker det är väldigt liten brist på i Lysekil - det är säkert femtio pizzerior i stan och en restaurang i varje gathörn, ungefär.

Så kom vi tillbaka till hotellet och jag tänkte lägga ut lite bilder. Vilket sket sig som synes. När jag kopplade in kortläsaren i Neas dator sa den bara "okänd enhet" och sen satt vi där med lång näsa. Det finns säkert nåt sätt att fixa det som alla utom vi vet om, men nu är det som det är. Bilder kommer, men inte just nu. Sorry, men så är det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar